Damir pita: Da li je banka pri kalkulaciji kredita za
obnovu krova duznu uvrstiti i vlasnika
stana u cijem je stanu zasticeni
najmoprimac koju uplacuje vlasniku
najamninu ali ovaj ne uplacuje
pricuvu vec 10 godina.Vlasnik stana
nije potpisao ni medjuvlasnicki
ugovor te ga nitko ne uzima u obzir
kod kalkulacije kredita,a mi pak ne
mozemo prodati pravo gradnje bez
njega.Vlasnik je u Novom
Zelandu,nema oib ni prebivaliste u
RH te je svaka ovrha do sada bila
neuspjesna od strane
Stan (14.4.2016)

Da. Svi vlasnici su obveznici. Nažalost, izdvojeni slučajevi kao vaš su često problematični. Tu pravni sustav još uvijek nije dovoljno efikasan, ali se nadamo da će i to jednog dana biti riješeno. Ovdje su oštećeni ostali suvlasnici a pravna država nema dovoljno sluha za pomoć građanima.

josip pita: što su nužni a što hitni radovi na krovu? (13.4.2016)

Sve ono što ugrožava zdravlje, živote i imovinu.

Boris pita: Većina suvlasnika nezadovoljna
dosadašnjim predstavnikom odlučila
ga je promjeniti. Sastali su se svi oni
koji su bili za tu promjenu
predstavnika. Bez sazivanja sastanka
(službenog) utvrđeno je da imamo
natpolovičnu većinu i time je
zaključeno da je izvršena smjena
predstavnika.
Izabrani predstavnik dužan je ozbiljnu
svotu pričuve. Neki suvlasnici ne
prihvaćaju takvog predstavnika.
1.Dali je procedura takve smjene
zadovoljena?
2.Dali je poduzeto sve potrebno da se
tak (13.4.2016)

Ovdje je suvišan svaki komentar. Birati za predstavnika osobu koja je dužnik, to je zaista primjer najgoreg mogućeg rješenja. Dati lopovu da vam čuva novce! Ali ako je izabran od natpolovične većine po udjelu u vlasništvu, on je vaš legitimni predstavnik.

stjepan pita:
Poštovani
Mora li potpisna lista sadrževati popis SVIH suvlasnika u stambenoj zgradi (12.4.2016)

Ne postoji propisana zakonska odredba.

stjepan pita:
Poštovani,
mogu li suvlasnici odlučiti da se novac od najma fasade za reklamu podijeli između suvlasnika ?
(12.4.2016)

Da.

Suzana pita: Poštovani,
je li sporna, za izdavanje
uporabne dozvole, činjenica da
su balkoni s dvorišne strane
kuće MANJI od predviđenih
nacrtom (dozvolom), dakle,
nisu prošireni niti pretvoreni
u stambeni prostor? Hvala! (11.4.2016)

Odgovor potražite u nadležnom uredu za urbanizam.

Nikša pita: zgrada spada pod zaštitom
konzervatora u zoni B. imamo
namjeru sanirati krov
gromobran i fasadu dosadašnje
ponude su prenapuhane od
strane navodnih specijalni
firmi koje imaju licencu od
konzervatora za ovakve
radove.Da li mi možemo
potražiti druge firme na
području Hrvatske pa čak i
Europske unije koje bi
ponudile realne cijene.Uvjet
bi bio da potpišu ugovor s
našim upraviteljem zgrade,
normalno i garancija za radove
koje izvode.
Zahvaljujem na brzom odgovoru
p (11.4.2016)

Slobodno potražite najpovoljnijeg izvođača. Možete osim sa područja RH i iz ostalih zemalja članica EU.

Darija pita: Koja je procedura za otkup zajedničke prostorije koja se nalazi u sklopu našeg stana koji je otkupljen (osim tog dijela - zajedničke prostorije)? (10.4.2016)

Suglasnost svih suvasnika.

Marina pita: Postovani,
Svake godine imam jedan te isti
problem a to je da sa krova
zgrade upadne golub u dimljak i
tamo ugine i kako trune u
kuhinji mi je nesnosni smrad
crkotine. Obratila sam se
predstavniku stanara no on po
tom pitanju nista ne zeli
poduzeti pa me zanima kome se
mogu obratiti i prijaviti?
(10.4.2016)

To je obveza suvlasničke zajedice i predstavnik mora prihvatiti vaš zahtjev i preko upravitelja ili na drugi način riješiti problem.

Luka pita: Poštovani, koje su dužnosti
dosadašnjeg upravitelja
zgrade prema novo izabranom
upravitelju zgrade. Koje
dokumente je on dužan njemu
predati. Naime, ne znamo što
sve trebamo tražoti i koje
administrativne poslove je
on bio dužan provoditi. Naš
predstavnik stanara "vlada"
već 20 godina i nitko se do
sada nije usudio ići na
smjenu i upuštati se u
moguće probleme koje je on
izazvao. Također, odgovara
li dosadašnji upravitelj
zgrade ukoliko su odluke
bile donošene " (9.4.2016)

Pregledajte sadržaj na temu "Upravljanje" na našem portalu.

Ivona pita: Balkonska ograda?
Smijemo li postojecu ogradu
zeljeznu,zamijeniti pvc ogradom
ili inox?stan je u nasem
vlasnistvu...hvala na odgovoru

Lp! (8.4.2016)

U pravilu se ne smije mijenjati vanjski izgled građevine.
U slučaju da se radi o zgradi sa statusom zaštićenih spomenika kulture, ne smiju se raditi nikakve promjene bez suglasnosti nadležnog ureda ministarstva kulture.

milko pita: Poštovani, zahvaljujem se na odgovoru vezano za problem prizemlja i prolaza, bio sam u gradu i pitao za problem ali oni kazu da tu ne mogu nista jer se ne radi o javnom prostoru već o vlasnistvu-suvlasnistvu zgrade. Sa stanarima tesko da se mogu dogovoriti jer jedan od njih koji je i predstavnik stanara najviše prolazi ispod prozora.što da radim da li imam pravo na privatnost. (7.4.2016)

Ako se radi o okućnici, morat ćete zatražiti sudsku zaštitu. Svaki suvlasnik ima pravo korištenja zajedničkih dijelova i okućnice na neškodljiv način za ostale. Morate zahtijevati od suda da donese rješenje o načinu korištenja tog odijela zajedničkog vlasništva.

Anita pita: Dobili smo ponudu za postavljanje reklamnog panoa na pročelje zgrade o čemu nas je obavijestio predstavnik stanara. Zanima me kako se rješava problem uplate na račun zgrade. Na sredstva od reklame plača se porez, tko daje OIB. Naime, predstavnik ima informaciju da bi netko od stanara s minimalnim prihodom trebao dati svoj OIB kako bi na njegov račun sjedali novci. Meni je ovo nevjerojatno..... (7.4.2016)

Provjerite u poreznoj upravi.

Arijana pita: Kako se regulira postavljanje
reklame na ogradu koja pripada
stanarima. Kolika se može
tražiti naknada, da li se mora
negdje prijaviti? Postoji li
uganičenje u smislu veličine
reklame? (7.4.2016)

Postavljanje reklama u urbanoj sredini regulirano je Odlukama o komunalnom redu. Što se tiče naknade, to ovisi o ponudi i potražnji.

Dragan pita: Postovani,zivim u zgradi od 10
stanova i imamo zajednicko
dvoriste od 70m3,sada bi mi u
dvoristu napravili klupe i
sto,dali mi mozemo traziti od
pricuve da nam se to napravi?i
dali moraju svi biti slozni ili
je dovoljno nadpolovicno?hvala (7.4.2016)

U pravilu bi svi suvlasnici trebali biti suglasni. Radi se o izvanrednom poslu.

Vladimir pita: Stanarka sadi svoje biljke u
zajedničkom vrtu i tako
sprečava sve ostale da
koristimo vrt. da li joj ja
mogu izvaditi biljke iz
zemlje bez ikakve kazne?
radi se o prisvajanju
dvorišta bez suglasnosti
100% svih stanara.
Ista stanarka neće potpisati
drugim susjedima suglasnost
za plin i ostale stvari pa
smatramo da nije u redu da
si sama prisvaja dvorište.
Što ako se maknu njezine
stvari iz vrta/zemlje da li
ih ja mičem ili zovem
policiju (glupo mi je
policiju zvat (7.4.2016)

Svi imate ista prava na zajedničkim dijelovima i prostorima. Samovolja pojedinaca na sprečava se sudskom tužbom. U izuzetno složenim situacijama, može se protiv takvih suvlasnika podnijeti prijava i za štetno ponašanje. Što se tiče plina, ne mora sudjelovati u financiranju, ali neće imati pravo ni na priključak bez naknade. U svakom slučaju , ne može vam zabraniti postavljanje infrastrukture u zgradi.

Sanja pita: Postovani, vodomjer se nalazi u dvoristu zgrada i pregledom majstora je ustanovljeno da nasa cijev pusta negdje na putu od vodomjera do zgrade u zemlji. Da li se popravak iste placa iz pricuve ili smo troskove popravka duzni sami podmiriti? Ukoliko ide iz pricuve, molim vas da mi kazete na koji clanak zakona se mogu pozvati. Hvala unaprijed (6.4.2016)

Ako se radi o cijevi na koju su priključeni svi suvlasnici, održava se sredstvima pričuve ili preko police osiguranja.

Adrijana pita: Poštovani,
Preuzela sam ulogu
predstavnika stanara u našoj
zgradi od 01.01.2016 godine,
prošle godine je dogovoreno
da će se raditi kompletno
uređenje haustora, i to je
pismeno riješeno sve. I sad
kad su radovi krenuli
pojednim ljudima to ne
odgovara to su oni koji ne
plačaju pričuvu. Naišla sam
na prijetnje i dizanje ruke
na mene i moje članove
obitelji jer nije odabrana
osoba koju su oni gurali za
radove. Pitanje glasi: kako
se zaštiti od takve osobe
tj. kako (6.4.2016)

Najprije pročitajte rubriku "Upravljanje" na našem portalu.
Pravno valjane su one odluke koje su prihvaćene od strane natpolovične većine suvlasnika po udjelu u vlasništvu.Svaka fizička prijetnja ili napad se prijavljuje policiji ili sudu.

mladen pita: Molim za odgovor,u zgradi
imamo dva dimnjaka na kruta
goriva,plin nemamo,jedan od
dimnjaka nema ni vratašca za
čišćenje ali je uredno
"čišćeno"od strane firme
koja je za to nadležna.Imamo
kućni savjet novi od tri
člana te smo odlučili da
napravimo vratašca i na
drugi dimnjak koji nije
očišćen kako treba skoro
40godina a uredno je
naplaćivano kao da je
ispravan.Pitanje:imamo li
pravo sami čistiti dimnjake
da ne plaćamo dimnjačara
koji ni onako nije radio
kako t (6.4.2016)

Ako je dimnjak u uporabi, mora se redovito održavati od strane ovlaštenog dimnjačara (koncesionar).
Prema opisanom stanju jednog dimnjaka, isti je neispravan i ne smije se koristiti dok se ne dovede u ispravno stanje

Davor pita: Zajednički dio višestambene
zgrade, prostor od 12m2 u
prizemlju što je u naravi 1
soba, koristi 1 suvlasnik kao
spremište već 15-tak godina.
Dio suvlasnika oko 40% je
protiv i želi da ista oslobodi
i isprazni prostoriju kako bi
je svi mogli koristiti,
pogotovo za sastanake i
druženje djece. Dio suvlasnika
oko 60% je indiferentan.
Suvlasnik je prikupio od tog
drugog dijela potpise da
prostor može i dalje
koristiti. Šta nam je za
činiti kako bi nas 40% mogli
izbac (6.4.2016)

Pošto se radi o zajedničkim dijelovima zgrade, svaki suvlasnik može tražiti izmještanje stvari i osoba iz prostora ako postoje opravdani interesi za korištenje u zajedničkom interesu bez obzira što postoji suglasnost većine. Možete to ostvariti sudskim putem.

 



140 godina liburnijskih voda

140 godina liburnijskih voda

140 godina vodoopskrbe i 120 godina odvodnje liburnijske rivijere.

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoiša i energetskoj učinkovitosti

22.rujna 2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj pod pokrovit
Toplinska energija u zgradama vječiti problem!

Toplinska energija u zgradama vječiti problem!

Pravilnik o načinu raspodjele i obračunu troškova za isporučenu toplinsku energiju.

Zaključak ustavnog suda o Zakonu o energetskoj učinkovitosti

Koliko treba potpisa stanara za obnovu? Ustavni sud ukinuo apsurdno i neprovedivo pravilo
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

INICIJATIVA ZA DONOŠENJE STAMBENOG ZAKONA I IZMJENE U ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM STVARNIM PRAVIMA.Objavljeno na ovom portalu 2009.g.

Udruga stanara i Hrvatsko pravničko društvo Rijeka pokrenuli su inicijativu za donošenje Zakona o stanovanju i promjene u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. MOLIMO DA PROČITATE DO KRAJA I

NUŽNE PROMJENE POSTOJEĆIH PROPISA

Više godina pokušavamo ukazati na nužnost promjena u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Uredbi o održavanju zgrada i donošenja Zakona o stanovanju.

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više