Jelica pita: Poštovani,
Bez moje suglasnosti pričuva mi je povečana 100% radi investicijskog odrzavanja zgrade tj obnove i reonstrukcije 2 dotrajala lifta.
Ja živm u prizemlju zrade od 12 katova i ne sluzim se liftom a i po zakonu nisam duzna snosti troskove lifta.
Predtasnica stanara nije objavila popis suvlasnika na oglasnoj ploči koji su pristali na to a po zakonuj je bila to duzna. Ja imam stan od 84m/ i znai meni se enormno povecava pricuva 100% na 64e po kvadraturi. Stanouprava ne odgovara na moj up (23.8.2024)

Nite dužni sudjelovatiu troškovima dizala. Ostalo ne možete izbjeći ako je donesena odluka od strane nadpolovične većine.
Nemate se kome obraćati nego po potrebi tražiti sudsku zaštitu.

Rafael pita: Da li predsjednik zgrade nebodera može sebi odrediti da svaki mjesec uzima prihod od 400e,A pritom nikakve obaveze,radove ne radi?Već u državnoj firmi,gdje je zaposlen.S time da maksimalno koristi sve prostorije zgrade za svoje osobne potrebe.Kao što je na račun nekoliko potpisa starijih osoba (Stanara) dobio potpise,jer da ženi koja je podstanar treba platiti štetu od 2000e da joj se namiri, pošto su joj uređaji neki pregorili.A svaki stan ima svoju el.kutiju! Koga najbolje kontaktirati?Hvala! (22.8.2024)

Predstavnik postupa protuzakonito. Ne moguse srdstva pričuve koristiti za sanaciju štete u privatnom vlasništvi. Ocluka može biti valajana ako je potpišu svi suvlasnici,ali se moraju osigurati izvanproračunska sredsztva (dragovoljnji prilozi)

Martina pita: Poštovani, željeli bismo postaviti bioklimatsku pergolu iznad terase u svom (ograđenom) dvorištu u prizemlju stambene zgrade. Pergola bi bila samostojeća na 4 stupa, dimenzija 4mx5m. Trebamo li za to tražiti suglasnost ostalih stanara? Zgrada ima 54 stana. Hvala unaprijed. (22.8.2024)

Dolazi novi Zakon o upravljanju i održavanju zgrada.

Matea pita: Prijavitelj zgrade za energetsku obnovu odabran je i postavljen bez znanja stanara,izvođač radova na stambenoj zgradi izabran je bez ponuđenog izbora suvlasnicima zgrade.Inzistirano je samo na potpisima za povečanje pričuve,bez ijednog sastanka sazvanog prije prijave zgrade za en. obnovu.Traženjem na uvid papirologije ,plana projekta,troškovnika i ostale dokumentacije,predstavnica stanara i osoba koja ima svu papirologiju više se ne javljaju i ne odgovaraju na pozive ni poruke.Kome se obratiti? (21.8.2024)

Tražite da suvlasnici donesu odluku i zaduže osobe koje će utvrditi zakonitost postupanja upravitelja.
Prema vašem upitu, postoje sumnje u zakitost postupanja.
Ukoliko se ustanovi osnovana sumnja, slučaj se predaje sudu na provođenje postupka

Jelena pita: Poštovani,imamo radove na cijeloj zgradi zbog obnove,radnici bez prethodne najave voditelja radova ili bilo koga,ulaze na balkone (na kojima su privatne stvari)a voditelj radova tvrdi da se vlasnik stana ne mora obavijestiti da se na njegovom balkonu nešto radi jer je to njihov radni prostor, i da zgrada nikada ne bi bila gotova da mora tražiti dopuštenje vlasnika stana.Meni to nema smisla,to je moje vlasništvo i imam pravo znati kada mi je netko nepoznat na balkonu.Šta mogu napraviti? Hvala (21.8.2024)

U redu bi bilo da se zna sve o potrebama ivođača da pristupi zajedničkim djelovima. To morate vidjeti sa predstavnikom i upraviteljem.

Jurica pita: Pozdrav zanima me, oštećen mi je novo renovirani stan zbog susjeda povise mene i njegovog pokušaja montiranja kuhinjskog bojlera. Policija je bila na uviđaju te postoji zapisnik. Čovjek je prvotno priznao krivicu i da će pokriti sve troškove da bi naknadno u konzultaciji sa svojim odvjetnikom promjenio iskaz i sada odbija platiti, odnosno pokušava se naplatiti od stanouprave ili proizvodaca navedenog bojlera. Sta da cinim, ako imam malo dijete koje mora spavati tu u vlazi? Tuzba? (2.7.2024)

Idite n atužbu ako ne ide drugačije. Očigledno je da odvjetnik vidi priliku za zaradu,ali budite sigurni da to neće ostvariti na vašu štetu.

Karlo pita: Poštovani,

Stambena zgrada sa 7 stanova, krov na stambenij zgradi bi trebalo promjeniti a predstavnik tvrdi da je krov još dobar te su se ostali stanari s tim složili.
U slučaju prokišnjavanja i uništenja mog stana u potkrovlju dali troškove snose svi stanari ? (1.7.2024)

Da.

Katarina pita: Poštovani,

Želim koristiti svoj stan za potrebe udruge za psihoterapijsko savjetovanje. Radi se o tihoj djelatnosti koja ne bi ometala druge stanare. Predastavnici stanara smeta što bi drugi ljudi ulazili u zgradu osim vlasnika stanova. Je li potrebna većinska suglasnost stanara da koristim svoj stan za djelatnost udruge? Hvala unaprijed. (20.6.2024)

Za sada se ne traži suglasnost.Mora se voditi računa da to ne bude štetno za zajednicu (povećani toškovi i sl.)

TOMISLAV pita: Dal je usvojen novi zakon o održavanju i upravljanju zgradama ili je stari na snazi?Dal za obnovu zajedničkih djelova zgrade (uzima se kredit),dal je i dalje potrebno 100% potpisa ili 90 posto netto površine stana ili je dovoljno 60% kak neki tumače po novome?Ako netko ne potpiše za kredit koji se želi nametnuti (a stan je pod ovrhom i vodi se sudski proces),a u slučaju da većina potpiše za kredit,da li suvlasnik mora plaćati,ako je banka ovršila stan i vodi se sudski proces zbog stana? Hvala (20.6.2024)

Novi zakopn još nije donesen. Čekase saborska rasprava.

Sanja pita: Živim u velikoj stamb. zgradi i sada je došao novi susjed koji je postavio svoju klimu - vanjsku jedinicu između mog i svog prozora, tako da kada otvorim prozor na pola metra mi je njegova jedinica. Tražila sam ga da je makne, jer svi drugi susjedi iz njegove vertikale imaju klimu na drugoj strani njegovog prozora, jer s te strane nema drugih susjeda i nikome ne smeta. On se pravda da je klima nova i da se ne čuje, ali klima se noću čuje i smeta mi što je tik uz moj prozor. Što da radim (18.6.2024)

Ako ne ide drugačije, podnesite tužbu sudu protiv njega.

Darko pita: Poštovani! Da li je na snazi novi zakon o održavanju stambenih zgrada,jer ga nigdje ne mogu naći,a naš predstavnik suvlasnik radi sve ko da je novi zakon na snazi,npr. postotak potpisa za obnovu zgrade. Ako postoji sumnja da suvlasnk stanara nezakonito posluje s novcima i prema određenoj zgradi ( a za to postoje i dokazi ), kome prijaviti takve kriminalne radnje? Hvala! (18.6.2024)

Novi zakon još nije donesen. OIčekuje se samorska rasprava.

Žarko pita: Zgrada je bivša vojna,po građ.dozvoli 9 katova,MORH kod otkupa 1995 zadržao u ugovorima pravo građenja na terasi i dao bez naknade jednom stanaru cca 1/4 terase ,cca 50 m2 koju je on spojio sa svojim postojećim stanom,de facto 10 kat i tako ga uknjižio kod etažiranja u gruntovnici
Kako provesti postupak obeštećenja ostalih suvlasnika u smislu legalizaciju nelegalno izgrađeni objekata,u smislu novih propisa,jer je građenje bilo bez građ.dozvole?? (18.6.2024)

Tužba sudu.

Zlatko pita: Suvlasnici zgrade većinski su odlučili da se ide u obnovu fasade povećanjem zajedničke pričuve plus kredit. Na potpisnoj listi ja sam se izjasnio da ću svoj dio za obnovu platiti u gotovini i da meni pričuva ostaje po starom. Kada sam dobio novi račun vidim da je i meni povećana pričuva. Dao sam prigovor predstavniku suvlasnika i upravitelju. Ja sam im pismeno dao do znanja da neću biti sudužnik u vraćanju kredita i da mi ne mogu određivati način plaćanja. Odgovora nema. Molim za komentar,hvala (15.6.2024)

Obaveze moate ispunjavati, a u slučaju povrede vaših prava nažalost možete koristiti samo sudsku zaštitu.

Tihana pita: Postovani,
Na zgradi se radi energetska obnova, prilikom radova dignute su klime sa zgrada, sada kada ih vracaju kazu da moja klima ne radi, da je bila stara, te da kupim novu.
Upravozelj zgrade me jos izvrijedao sto pravim priblem za 1000 eura. Zanima me kome se mogu sluzbeno obratiti za naknadu stete.
Hvala (14.6.2024)

Sudskim putem.

Igor pita: Nemam pristup svojoj šupi jer je neko od sustanara promjenio bravu zajedničkog prostora gdje se nalaze šupe.
Što sada napraviti? Kome to prijaviti?
(13.6.2024)

Morate dobiti ključ. Stavitena vidno mjesto obavjest da vam se to omogući. Ako ne, promjenite bravu i obavjestite sve ostale da izrade za sebe ključeve.

Prof. pita: 1. Vrata zgrade su dan i noć, zimi i ljeti posve otvorena, a brava je pokvarena kako bi vrata stajala posve otvorena.
2. Rampa koja štiti parkinge je skinuta.
3. Parkinzi su podijeljeni voljom tog stanara i to tako da je sebi napravio parkinge izvan prostornih mogućnosti (to smo morali utužiti). Radi potreba brojnih auta tog stanara netko je dobio parking od 13 m2 (invalid), a netko 18 m2.
4. Kućnog reda nema u zgradi, a ako se pokuša postaviti nešto radi reda taj stanar iskida (treći mail) (11.6.2024)

Berz obzira ne udio u vlasništvu, suvlasnik svoj dioi ne može koristiti na štetan način za ostale. nažlost, sve što navodite je potrebno priložiti kao dokas u eventualnom sudskom postupku.
Uglavno , ni sa novim zakonom se to neće moći rješavati jer se radi o privatno-vlasničkim odnosima ( kao gruntovčani)

Prof. pita: Poštovani,
imamo pitanje koje ne možemo riješiti radi poprilično neadekvatnog dosadašnjeg Zakona o upravljanju i održavanju zgrada. Stoga molimo za pomoć i informaciju kako riješiti problem. Radi se o sljedećem.
Zgrada na Gračanima (Zagreb), kao urbana vila sastoji se od 6 stanova. Jedan stan ima većinu s obzirom na površinu pa vlasnik onemogućuje svima ostalima miran život u zgradi. Primjerice, taj jedan stanar radi sljedeće: (u drugom mailu)
(11.6.2024)

TOMISLAV pita: Poštovani!Želi se napraviti krov na zgradi od 11 katova, 3 ulaza,97 stanova.Koštalo bi oko cca. 65000 €!Za Krovište je do sad na krpanje od stalnog izvođača potrošeno oko 50.000 eura zadnjih 10 godina i nikog poboljšanja,niti garancije! Da li upravitelj zgrade za novo krovište mora objaviti javni natječaj za najboljeg izvođača ili može i dalje zgradi dodijeliti sadašnjeg (monopolistički), izvođača,bez suglasnosti stanara?Ne daju da krov pregleda Građevinski inspektor,jer ima puno nedostataka! Lp (2.5.2024)

Upravitelj može samop prikuipiti ponude i suvlasnici donose odluku o odabiru izvođača.
Imate puno pravo da i sdami potražite najpovoljnijeg izvođača, a upravitdlj je dužan poštovati vašu odluku.
Upravitelj nema pravo na monopolističko ponašanje i nametanje svojih odluka posebice u tako važnim pitanjima kao što su vaša.

Ivica pita: Jedan od suvlaanika zgrade daje u najam svoje parkirno mjesto privatnoj firmi koja podiže na tom mjestu ormar za obavljanje djelatnosti, dali za takvo nešto trebaju dozvole odobrenja i suglasnost suvlasnika. (25.4.2024)

Ne, ali ako vam smeta, možete podijeti prijavu u sudu.

Jelena pita: Ako mi godinama prokišnjava s krova i tavana u stan, a suvlasnici se ne mogu usaglasiti oko skupih radova na krovu, tko je odgovoran za štetu koja nastaje u mom stanu? Da li suvlasnici koji ne pristaju snose neku pravnu odgovornost, može li ih se tužiti? (24.4.2024)

Da. Krov je zajednički i svi u idealnom djelu moraju sudjelovati u održavanju. Nažalost sve mofrate rješavati sudskim putem.

 



NAJČITANIJE

Čuvajmo povijesni Grad Nin za buduće generacije!

Čuvajmo povijesni Grad Nin za buduće generacije!

U osnovnoj školi Petar Zoranić u Ninu održana je edukativna izložba pod nazivom "Čuvajmo povijesni Grad Nin za buduće generacije!"
OBILJEŽAVANJE SVJETSKOG DANA VODA 2024.

OBILJEŽAVANJE SVJETSKOG DANA VODA 2024.

Međusektorskom suradnjom na otoku Rabu raznim aktivnostima obilježen Svjetski dan voda u 2024. godini!

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoiša i energetskoj učinkovitosti

22.rujna 2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj pod pokrovit
Strategija

Strategija

Kao su se organizirali prosjaci na ulicama Brisela, može im zavidjeti i svaka dobro ustrojena društvena zajednica.

Zaključak ustavnog suda o Zakonu o energetskoj učinkovitosti

Koliko treba potpisa stanara za obnovu? Ustavni sud ukinuo apsurdno i neprovedivo pravilo

Pitanja i odgovori

I dalje se učestalo ponavljaju ista ili slična pitanja.Molimo da u već objavljenima potražite odgovor na vaše pitanje jer ne stižemo na sva pravodobno odgovoriti
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

INICIJATIVA ZA DONOŠENJE STAMBENOG ZAKONA I IZMJENE U ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM STVARNIM PRAVIMA.Objavljeno na ovom portalu 2009.g.

Udruga stanara i Hrvatsko pravničko društvo Rijeka pokrenuli su inicijativu za donošenje Zakona o stanovanju i promjene u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. MOLIMO DA PROČITATE DO KRAJA I

NUŽNE PROMJENE POSTOJEĆIH PROPISA

Više godina pokušavamo ukazati na nužnost promjena u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Uredbi o održavanju zgrada i donošenja Zakona o stanovanju.

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više