Jaranka pita: Živim sama u stanu stambene
zgrade. Stan se nalazi u
potkrovlju. Upravitelj je s
krovopokrivačem dogovorio
renoviranje krova. Troškovi
su iz pričuve.
Ispod limenog krova ostala
je vlaga (vlažne su grede,
daske kojima je soba prije
bila obložena). Parnu foliju
koju sam ja kupila
krovopokrivač nije htjeo
staviti, a staklenu vunu je
stavio samo ponegdje.
Molim vas da mi odgovoriti
KOGA i KOME točno mogu
tužiti? (20.4.2016)

Pozovite stručnu osobu neka izvrši pregled izvedenih radova i ako utvrdi nepravilnosti podnesite prijavu sudu protiv izvođača i osobe koja je ovjerila ispravnost izvedenih radova.
Dio posla koji ste vi osobno namjeravali provesti, nije obvezujući ako za to ne postoji ugovorna obveza.

Željko pita: Poštovanje!
Predstavnik stanara sam 4
godine i posto smatram da zbog
posla i obaveza ne stignem više
izvršavati obveze želim
prestati obavljati tu
funkciju.Inace radio sam to bez
naknade niti mi treba.
Međutim na sastanku se ne
uspjevamo skupiti u
natpolovicnoj vecini da bi
odluke bile valjane. Sastanak
je uredno kao i njegov sadrzaj
danima prije istaknut na
oglasnoj ploci.
Postoji li neko zakonsko
rješenje da skinem tu obvezu sa
sebe? (20.4.2016)

Nitko vas ne može prisiliti da budete predstavnik ako vi to ne želite. Zakon vas ne obvezuje.

Što se tiče donošenja odluka na sastancima, to je uglavnom svugdje problem . Zato preporučamo pismeno izjašnjavanje potpisivanjem izjave od strane knjižnog vlasnika kojom se potvrđuju ili odbijaju prijedlozi.

Ana pita: Susjed je zadnji u hodniku i
uzeo je 12m2hodnika i ogradio
sebi za stambeni dio.Terasu
prema ulicnoj strani,natkrio
nekim plocama,ogradio,zasadio
cemprese i npravio sebi
balkon.Narusio vanjski izgled
zgrade.Nitko mu od suvlasnika
nije nista potpisao.Kome da se
obratimo? (20.4.2016)

Ako je nešto nadograđeno, obratite se nadležnom odjelu za urbanizam.
Ako su zauzeti zajednički dijelovi, pokrenite tubu sudskim putem.

Goran pita: Želim se sa susjedom zamjeniti
za šupu, jer je njegova duplo
veća. On pristaje na to, jer
pri prodaji stana želi imati
što veći dio kvadrature koji
se odnosi na stan (a ne našupu
i lođu).
Kvadrature šupa su nam obojici
unesene u kupoprodajne
ugovore.
Predstavnik stanara kaže da
nije moguća zamjena šupa.
Naravno, ja se sa time ne
slažem jer je to privatna
imovina. Ako možemo zamijeniti
aute, onda možemo i šupe.
Kuda trebam ići? Gruntovnica?
I koji/kakav dokument (19.4.2016)

Vaše je ono što je upisano u vlasnički list(odnosi se na prethodno pitanje)
Imate pravo na kupnju ili zamjenu sa drugim suvlasnikom bez ikakvih problema.

Damir pita: Poštovani!
Ugrađeni su mi razdjelnici
na radijatore.
Znamo i sami pod kojim
"dobrovoljnim" (čitaj:
moraš) uvjetima su ugrađeni.
Cijena im je takva kakva je.
Uplatio sam dvije rate od
rečene cijene i stao s
plaćanjem jer je nastao kaos
oko njih.
Čekao sam da se riješi što
će biti.
Sada su mi poslali opomenu
pred ovrhu ako ne uplatim
kompletan iznos.
Što mi je činiti? Platiti
ili čekati ?
Hvala ! (19.4.2016)

Dobro nam je poznata složenost problema i zato vam ne možemo ponuditi zadovoljavajući odgovor. >Znate i sami da se i dalje u Ministarstvu raspravlja o tome. Nažalost, moramo ukazati na činjenicu da su obveze preuzete na "zakonit način", i da druga strana ima pravno sredstvo za naplatu potraživanja, a nama ostaje da se žalimo ili idemo sa protu-tužbom.

Igor pita: Ispod stana je caffe bar
koji ima izvod od
ventilacije točno ispod
prozora od dnevne sobe.
Roditelji su bili u tome
stanu i odselili su zbog
smrada nikotina u stanu.
Sudskim putem i sa
sanitarnom inspekcijom nismo
ništa uspjeli riješiti.
(toliko o pravosuđu i
zaštiti normalno života) U
stanu se ne može boraviti
duže od 1-2 sata u zimsko
vrijem kada je caffe bar
pun. Izgubili smo spor na
sudu i zbog buke iz istog
caffe bara. Kako se i na
koji način zaštiti da bi (19.4.2016)

Nažalost, ostaje van da se i dalje borite sudskim putem. Idite na više instance. Prema opisanom stanju radi se o teškim povredama vašeg prava na nesmetano korištenje stana.

ANY pita: Živimo u prizemlju zgrade izgrađene 1900.g s 3 stana već 27.g.iu dobroj vjeri smo nastavili koristiti terasu ispred našeg ulaza u stan, dok gornji stanari uvijek koriste stražnji prolaz oko zgrade.Suvlasnici smo 52% zgrade,okućnica dana na korištenje ima 161 m2.Sada novi vlasnik jednog gornjeg stana traži nesmetan prolaz oko cijele kuće.Na unutrašnjem dijelu zgrade smo prije 20g, dogradili šupu od 15 m2,za koju imamo suglasnost susjedne zgrade,a stari stanar nije imao prigovor.Kome se obratiti. (19.4.2016)

Nažalost, moramo vas razočarati. Svaki suvlasnik ima pravo na nesmetano korištenje zajedničkih dijelova pod istim uvjetima. To pravo nije prenosivo na treće sobe.

Korado pita: Stan u prizemlju zgrade je
vlasnik terase koja ima
posebno stubište, vlasnik
plaća pričuvu za stan i za
terasu, sada terasa tone i
stubište se odvaja, tu terasu
koristi isključivo on kao
vlasnik stana, sada traži da
zgrada financira popravak
temelja terase i stepeništa
jer tvrdi da je to spada u
zajedničku imovinu. Ima li
pravo ? Djelimično pravo?
Unaprijed hvala i LP . (14.4.2016)

Ako se radi o dijelu zgrade koji koristi samo jedan suvlasnik i ako je to njegov posebni dio (upisano u vlasnički list), on to održava sam. Međutim , ako je to ujedno i sastavni dio koji ima i ulogu da služi cjelovitosti građevine, može postojati obveza saniranja i sredstvima pričuve.
Ako je do oštećenja došlo isključivo zbog uporabe tog dijela, troškove saniranja snosi korisnik.

Damir pita: Da li je banka pri kalkulaciji kredita za
obnovu krova duznu uvrstiti i vlasnika
stana u cijem je stanu zasticeni
najmoprimac koju uplacuje vlasniku
najamninu ali ovaj ne uplacuje
pricuvu vec 10 godina.Vlasnik stana
nije potpisao ni medjuvlasnicki
ugovor te ga nitko ne uzima u obzir
kod kalkulacije kredita,a mi pak ne
mozemo prodati pravo gradnje bez
njega.Vlasnik je u Novom
Zelandu,nema oib ni prebivaliste u
RH te je svaka ovrha do sada bila
neuspjesna od strane
Stan (14.4.2016)

Da. Svi vlasnici su obveznici. Nažalost, izdvojeni slučajevi kao vaš su često problematični. Tu pravni sustav još uvijek nije dovoljno efikasan, ali se nadamo da će i to jednog dana biti riješeno. Ovdje su oštećeni ostali suvlasnici a pravna država nema dovoljno sluha za pomoć građanima.

josip pita: što su nužni a što hitni radovi na krovu? (13.4.2016)

Sve ono što ugrožava zdravlje, živote i imovinu.

Boris pita: Većina suvlasnika nezadovoljna
dosadašnjim predstavnikom odlučila
ga je promjeniti. Sastali su se svi oni
koji su bili za tu promjenu
predstavnika. Bez sazivanja sastanka
(službenog) utvrđeno je da imamo
natpolovičnu većinu i time je
zaključeno da je izvršena smjena
predstavnika.
Izabrani predstavnik dužan je ozbiljnu
svotu pričuve. Neki suvlasnici ne
prihvaćaju takvog predstavnika.
1.Dali je procedura takve smjene
zadovoljena?
2.Dali je poduzeto sve potrebno da se
tak (13.4.2016)

Ovdje je suvišan svaki komentar. Birati za predstavnika osobu koja je dužnik, to je zaista primjer najgoreg mogućeg rješenja. Dati lopovu da vam čuva novce! Ali ako je izabran od natpolovične većine po udjelu u vlasništvu, on je vaš legitimni predstavnik.

stjepan pita:
Poštovani
Mora li potpisna lista sadrževati popis SVIH suvlasnika u stambenoj zgradi (12.4.2016)

Ne postoji propisana zakonska odredba.

stjepan pita:
Poštovani,
mogu li suvlasnici odlučiti da se novac od najma fasade za reklamu podijeli između suvlasnika ?
(12.4.2016)

Da.

Suzana pita: Poštovani,
je li sporna, za izdavanje
uporabne dozvole, činjenica da
su balkoni s dvorišne strane
kuće MANJI od predviđenih
nacrtom (dozvolom), dakle,
nisu prošireni niti pretvoreni
u stambeni prostor? Hvala! (11.4.2016)

Odgovor potražite u nadležnom uredu za urbanizam.

Nikša pita: zgrada spada pod zaštitom
konzervatora u zoni B. imamo
namjeru sanirati krov
gromobran i fasadu dosadašnje
ponude su prenapuhane od
strane navodnih specijalni
firmi koje imaju licencu od
konzervatora za ovakve
radove.Da li mi možemo
potražiti druge firme na
području Hrvatske pa čak i
Europske unije koje bi
ponudile realne cijene.Uvjet
bi bio da potpišu ugovor s
našim upraviteljem zgrade,
normalno i garancija za radove
koje izvode.
Zahvaljujem na brzom odgovoru
p (11.4.2016)

Slobodno potražite najpovoljnijeg izvođača. Možete osim sa područja RH i iz ostalih zemalja članica EU.

Darija pita: Koja je procedura za otkup zajedničke prostorije koja se nalazi u sklopu našeg stana koji je otkupljen (osim tog dijela - zajedničke prostorije)? (10.4.2016)

Suglasnost svih suvasnika.

Marina pita: Postovani,
Svake godine imam jedan te isti
problem a to je da sa krova
zgrade upadne golub u dimljak i
tamo ugine i kako trune u
kuhinji mi je nesnosni smrad
crkotine. Obratila sam se
predstavniku stanara no on po
tom pitanju nista ne zeli
poduzeti pa me zanima kome se
mogu obratiti i prijaviti?
(10.4.2016)

To je obveza suvlasničke zajedice i predstavnik mora prihvatiti vaš zahtjev i preko upravitelja ili na drugi način riješiti problem.

Luka pita: Poštovani, koje su dužnosti
dosadašnjeg upravitelja
zgrade prema novo izabranom
upravitelju zgrade. Koje
dokumente je on dužan njemu
predati. Naime, ne znamo što
sve trebamo tražoti i koje
administrativne poslove je
on bio dužan provoditi. Naš
predstavnik stanara "vlada"
već 20 godina i nitko se do
sada nije usudio ići na
smjenu i upuštati se u
moguće probleme koje je on
izazvao. Također, odgovara
li dosadašnji upravitelj
zgrade ukoliko su odluke
bile donošene " (9.4.2016)

Pregledajte sadržaj na temu "Upravljanje" na našem portalu.

Ivona pita: Balkonska ograda?
Smijemo li postojecu ogradu
zeljeznu,zamijeniti pvc ogradom
ili inox?stan je u nasem
vlasnistvu...hvala na odgovoru

Lp! (8.4.2016)

U pravilu se ne smije mijenjati vanjski izgled građevine.
U slučaju da se radi o zgradi sa statusom zaštićenih spomenika kulture, ne smiju se raditi nikakve promjene bez suglasnosti nadležnog ureda ministarstva kulture.

milko pita: Poštovani, zahvaljujem se na odgovoru vezano za problem prizemlja i prolaza, bio sam u gradu i pitao za problem ali oni kazu da tu ne mogu nista jer se ne radi o javnom prostoru već o vlasnistvu-suvlasnistvu zgrade. Sa stanarima tesko da se mogu dogovoriti jer jedan od njih koji je i predstavnik stanara najviše prolazi ispod prozora.što da radim da li imam pravo na privatnost. (7.4.2016)

Ako se radi o okućnici, morat ćete zatražiti sudsku zaštitu. Svaki suvlasnik ima pravo korištenja zajedničkih dijelova i okućnice na neškodljiv način za ostale. Morate zahtijevati od suda da donese rješenje o načinu korištenja tog odijela zajedničkog vlasništva.

 



NAJČITANIJE

Obilježavanje Svjetskog dana pčela i zaštite okoliša u PGŽ

Obilježavanje Svjetskog dana pčela i zaštite okoliša u PGŽ

U sklopu provedbe međusektorskog edukativnog programa ZSS-EPI PGŽ održao se niz edukativnih aktivnosti u školama Primorsko-goranske županije.
140 godina liburnijskih voda

140 godina liburnijskih voda

140 godina vodoopskrbe i 120 godina odvodnje liburnijske rivijere.

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoiša i energetskoj učinkovitosti

22.rujna 2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj pod pokrovit

Zaključak ustavnog suda o Zakonu o energetskoj učinkovitosti

Koliko treba potpisa stanara za obnovu? Ustavni sud ukinuo apsurdno i neprovedivo pravilo

Pitanja i odgovori

I dalje se učestalo ponavljaju ista ili slična pitanja.Molimo da u već objavljenima potražite odgovor na vaše pitanje jer ne stižemo na sva pravodobno odgovoriti
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

INICIJATIVA ZA DONOŠENJE STAMBENOG ZAKONA I IZMJENE U ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM STVARNIM PRAVIMA.Objavljeno na ovom portalu 2009.g.

Udruga stanara i Hrvatsko pravničko društvo Rijeka pokrenuli su inicijativu za donošenje Zakona o stanovanju i promjene u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. MOLIMO DA PROČITATE DO KRAJA I

NUŽNE PROMJENE POSTOJEĆIH PROPISA

Više godina pokušavamo ukazati na nužnost promjena u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Uredbi o održavanju zgrada i donošenja Zakona o stanovanju.

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više