M pita: ponovo postavljam pitanje na kojeg nisam dobila odgovor. Dali se za nadstojnički stan kojeg je zgrada iznajmila privatnoj osobi koja nije nadstojnik, smije naplaćivati pričuva od te osobe? Ako ne može li se dug za najamninu nadoknaditi sa dosadašnjom pre(plačenom) pričuvom ? (4.12.2014)

Ovdje se ne radi o pričuvi nego o najamnini. Samo vlasnici plačaju pričuvu osim u slučajevima kad najmoprimac ugovorno preuzme tu obvezui.
Ni danas nisu regulirana pitanja nadstojničkih stanova pa su oni po prirodi stvari vlasništvo suvlasničke zajednice.
Suvlasnici bi trebali donijeti posebnu odluku o načinu korištenja tih stanova a naročitio ako u njima stanuju "treće osobe".

Sasa pita: Postovani..imam problem sa podstanarima koji su iznad mene,stvaraju buku nocu od 23h pa ovisno u 02h,03..nocu,nabijanje u klompama,cizmama,stiklama,lajanje psa,etc..posto vlasnici bas ne reagiraju na nase upite i molbe,ja sam skupio skoro sve potpise stanara vlasnika stanova sa zahtjevom da se istima otkaze najam stana,k tome su jos i neprijavljeni i verbalno prijete.Dali bi tuzba imala osnove s obzirom na navedene cinjenice..hvala (4.12.2014)

Da. Pošto ste već sve poduzeli, ostaje vam tužba protiv vlasnika stana koji jen stavio svoj stan naraspolaganje osobama koji ga koriste na škodljiv način za ostale.

Branka pita: Poštovani ! Prije 6 mjeseci
pukla je vodovodna cijev i
utvrdeno je da se mora
napraviti snimka
kanalizacije podhitno (
zgrada je jako stara) od
tada do danas smo imali 2
poplave zbog podizanja
oborinskih voda,zid je mokar
pola metra i jasno se vidi
da sa kanalizacijom nesto ne
stima. Gradsko stambeno je
obavijesteno i samo me
smiruju da budu uskoro. Radi
se o 6 mjeseci,ne mislim
popravljat nesto na vlastiti
trosak. .Dali je
najpametnije potraziti
odvjetnika i tuziti one koji
ne rade svoj posao? (3.12.2014)

Da. To vam je jedino preostalo. Radi se o nužnom zahvatu koji ne trpi odlaganje.

Igor pita: Dobar dan!
Poslovni prostor i garažu
preimenovali smo u stambeni
prostor u stambeno-poslovnoj
zgradi. Pri tome se kvadratura
nije promijenila a time i
međuvlasnički udjeli ostali su
potpuno jednaki. Sve je
odrađeno u postojećim
gabaritima i sve dozvole i
potvrde su uredno ishodovane.
Treba li za upis istoga u
gruntovnicu i novi
međuvlasnički ugovor?
Napominjem, suvlasnički
ugovori su nepromijenjeni. U
kojem članku,zakonu mogu
saznati više o tome?
Hvala,
I. (1.12.2014)

Ako nema promjena površine, nema potrebe za izmjene u mađuvlasničkom ugovoru jer su isti koeficijenti za obje vrste nekretnina.

Vladimir pita: Molim info,
susjed iznad mene ima male pločice ne podu i evidentno stolice i stolove od punog drveta, teško ko vrag.
Redovito poslije 23 sata pa i kasnije radi ekstremnu buku povlačeći stolice po podu.
Recimo sinoć do 2,30 tako da sam otišao spavati u dnevni boravak.
Pitanje: na koji način (osim silom) da to zaustavim? Kako da izmjerim buku i da pokrenem tužbu?
Jer to nije 25 DB već 125

p.s. imam dva mala sinčeka koje to sve budi (1.12.2014)

Da jedino vam preostaje tužba.

Zvonimir pita: Pozdrav!
Živim u ulazu gdje je jedan
ugostiteljski objekt
okupirao dio smetlarnika kao
svoje skladište pića i
ostalih stvari koje prodaju.
Zbog nevjerojatne buke tokom
dana mi koji živimo na
prizemlju imamo otežan rad i
funkcioniranje općenito. Što
učiniti? Navodno postoji
suglasnost svih stanara u
ulazu (prikupljena prije
nego sam se doselio) ali
niti predstavnik stanara
niti itko drugi ne može
pronaći taj dokument. Koja
je solucija? Zahvaljujem
upanrijed na Vašem odgovoru. (29.11.2014)

Bez obzira na neke suglasnosti, imate pravo na normalan život u svom stanu. Možete sudskim putem ostvariti to pravo.
Priložite dokaze sudu koji bi trebao donijeti odgovarajuće riješenje.

Neda pita: Da li je moguće kupiti stan (
korisim od 3. 1993,)
vlasništvo MORH,Želim kupiti
stan na rate po zakonu iz
2011. Koristim 21. god, civil. (28.11.2014)

Obratite se MORH-u.

dorčić pita: Kojom propisom je određeno da su vlasnici stanova u zgradi DUŽNI izdvajati za pričuvu minimalno 0,54 % etal. vrijednosti stana /m2?
(ona je u našoj zgradi sada ispod tog minimuma)Na koji način predstavnik stanara može bez suglasnosti većine stanara podići pričuvu na zakonski minimum ,a da pritom sve bude u skladu sa propisima?Kako pravno riješiti problem koji je nastao zbog zak.obveze da su stanari DUŽNI plaćati neki minimum pričuve,a u isto vrijeme nema njihove suglasnosti o povećanju iste? (28.11.2014)

To su osmislili oni koji ne razumiju stvarno satnje zgrada. Odredba se nalazi u dijelu ZOV-a koji je predviđen za prelazno razdoblje.
Naš stav je da se pričuva ne može određivati administrativnim putem nego na temelju stvarnih potreba za normalno održavanje zgrada.

Vesna pita: Da li je 51 % potpisa suvlasnika
dovoljno da potpisem ugovor s
VIPnetom o ugradnji svjetlovoda.
Sused je protiv, tvrdi da moram imati
100% i prijeti mi tuzbom. Drugi sused
ima graficki obrt i potreban mu je brzi
internet. Hvala.
Lp, Predstavnica (27.11.2014)

Pravo je svakog suvlasnika da na neškodljiv način za ostale suvlasnike i zajednicu, u svom domu koristi sva znanstvena i tehnološka dostignuća. Da bi se to pravo moglo ostvariti, nužni su i tehnički zahvati unutar zgrada potrebni za postavljanje odgovarajućih infrastruktura. Zakonodavac je pretpostavio eventualne probleme pa je to pitanje regulirano čl. 82. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima.
Uredba o održavanju zgrada, obvezuje suvlasnike na održavanje infrastrukture sredstvima pričuve. U starijim zgradama je uglavnom zastarjela infrastruktura koja ne zadovoljava potrebe građana. Ugradnja nove zahtjeva izdvajanje značajnih sredstava. Fasade, krovovi, instalacije za vodu, struju, plin i dr. su prioriteti u svim zgradama. Infrastruktura za telekomunikacijske usluge je kod mnogih od sporednog značenje. Problemi se vide samo kao pojedinačni slučajevi.
Propisima se uvodi red u zgrade i na taj način se izbjegavaju brojni nesporazumi oko prava i obaveza, kako operatora tako i suvlasnika zgrada. Na zakonit način omogućava svim suvlasnicima da dobiju željene usluge i operatorima da pod istim uvjetima sudjeluju na tržištu.
Pravo operatora da sa svojom infrastrukturom ulaze u stambene zgrade nosi sa sobom još jednu pogodnost. Većina operatora je spremna na investiranje i održavanje infrastrukture bez dodatnih troškova za suvlasnike. Bitno je da se proces odvija sporazumno kako bi se izbjegli nesporazumi i nepotrebni troškovi na obje strane.
Sukladno valjanim zakonskim propisima, specifični uvjeti u zgradama uvjetuju sadržaj suglasnosti ili ugovora između suvlasničke zajednice i operatora.

U ime suvlasničke zajednice suglasnost ili ugovor potpisuje predstavnik suvlasnika na temelju i ovlasti koje mu proizlaze iz Međuvlasničkog ugovora.

Znači, suglasnost je potrebna samo u slučaju usklađivanja prijedloga o načinu postavljanja instalacija (odlukom natpolovične većine po udjelu u vlasništvu).

Potrebno je napomenuti da suvasnik ili druga osoba koja onemogući postavljanje potrebne infrastrukture može biti odgovoran za štetu koja nastane zbog onemogućavanja korištenja prava iz čl.82. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima

Marija pita: Molim odgovor na pitanje - ukoliko su: Ugovor o upravlj.,Zapisnik o primopred. stamb.zgrade,God. progr. upravlj., Međuvlasnički ugovor, Popis zajed. dijel. i uređaja stamb. zgrade i uredno popunjeni obrasci na kojima se suvlasnici izjašnjavaju vlastoruč. potpisom o izabranom predstav. suvlas. i zamjeniku predstav. suvlas. - svi dokumenti ovjereni potpisima i pečatom Upravitelja - dana 09.02.2000.,a nema pisane zamolbe za prestankom Ugov.- i dalje važeći premda je izabran novi predstav.suvlas.? (26.11.2014)

U odluci o izboru novog predstavnika treba stajati i obrazloženje o prestanku ovlasti prethodnom predstavniku.

Tamara pita: Imam problem živim u kući na
dva kata gdje sam ja na
prvom katu a drugi vlasnik
donjeg kata ima podstanare
koji rade probleme, žena
koja dolje živi mlati djecu
gdje apsolutno nitko ne
reagira, svakodnevna buka
tučnjave, ne prijavljenih
muških koji dolaze kod te
žene podstanarke. Vlasnika
nije briga za trenutno
stanje koje traje 3.godine
..policija je bila na
uviđaju međutim to se ne
smiruje kako mogu doć do
pravnog riješenja da se nju
izbaci iz stana ..jer ovdije
vise nisu uvijeti za živjet (26.11.2014)

Tužbom protiv vlasnika stana zbog neprimjerenog korištenja nekretnine.

Dejan pita: Kuča u kojoj živimo ima tri zasebna stana,sa tri zasebna vlasnika.Dali možemo pokrenuti ugovor o pričuvi pošto smo svi troje vlasnika u rodbinskoj vezi.Pričuvu bi ugovorili jer je jedan vlasnik stana totalno nezainteresiran za ulaganje održavanja navedene kuče? (24.11.2014)

Možete donijeti odluku i imenovati upravitelja ako ste većinski vlasnici.

vedran pita: Pozdrav iako uredno plaćamo pričuvu,predstavnik stanara mi neda ugradit vodomjer. Prvotno je izjavio da moze pa se predomislio. Svi ostali ga stanari ga imaju. Ne treba naglasavat da sam s njim u losim odnostima. Na stanoupravi mi kazu da nemogu nista bez njega vec da skupim potpise. Ne zelim skupljati i moliti nesto sto imaju svi ostali. Sto mogu poduzeti? (21.11.2014)

Odgovor je u rubrici "Komentar".

Maja pita: Poštovani, predstavnica sam ulaza koji dijeli kotlovnicu sa još 6 ulaza.Moramo obaviti neke hitne radove, a jedan predstavnik ne želi dati suglasnost.Firma koju smo odabrali ne želi započinjati radove bez 100% suglasnosti prestavnika. Što nam je dalje činiti s obzirom da je većina potpisala i da se radi o hitnim radovima? Koja je odgovornost predstavnika prema suvlasnicima u ovom slučaju? (20.11.2014)

Za odabir izvođača za nužne i hitne zahvate na zajedničkoj infrastrukturi nije potrebana suglasnost svih suvlasnika. Izvršite radove bez obzira na sve ako je potpisala natpolovična većina po udjelu u vlasništvu. Ulazi nisu bitni jer se radi o istoj zgradi i zajedničkoj infrastrukturi.

Zdravko pita: Živim sa suprugom i sinom (dakle 3 člana kućanstva)u stambenoj zgradi sa sedam stanova. Obračun vode vrši se raspodjelom po broju članova kućanstva. Sin je nedavno otišao živjeti na drugu adresu (vikendicu)te je uredno prijavio novo boravište. Zanima me da li sada možemo prijaviti samo 2 člana kućanstva radi novog obračuna potrošnje vode? Odnosno da li za to postoji kakvo pravno tumačenje. (20.11.2014)

Da. Nije potrebno nikakvo dodatno tumačenje ako treći član više ne živi u zajedničkom kućanstvu.

Maja pita: U mojoj zgradi se konstantno mijenja broj stanara, a i neki koji duže vrijeme tu žive uopće nisu prijavljeni za utrošak vode. Kako vodu plaćamo po broju stanara ispada da mi koji smo prijavljeni plaćamo za sve druge. Predstavnik stanara uopće ne vodi brigu o tome. Kome se obratiti i kako riješiti taj problem, jer suludo je da u nekim stanovima ima prijavljen samo jedan stanar a u stanu ih živi petero. (20.11.2014)

Suvlasnici odlučuju o načinu raspodjele unutar zajednice. U pravilu je to međuvlasničkim ugovorom stavljeno u nadležnost predstavnika, ali može i druga osoba. Nemate se kome obraćati Dogovorite se unutar kuće na koi način ćese uvesti nadzor nad prijavljivanjem osoba koje žive u stanovima (stalno ili povremeno).

Dinko pita: Predstavnik sam stanara u
stanbenoj zgradi u kojoj
postoje 3 poslovna prostora.
Jedna od poslovnih prostora se
želi iz knjižare prenamjeniti
u kafic što bi smetalo
stanarima s nižih katova. Dall
se navedeni lokal može
otvoriti pez suglasnosti
suvlasnika zgrade? P.S.
Prostor je 75% u vlasništvu
grada i 25% u privatnom
vlasništu. Hvala! (19.11.2014)

Vlasnik nije dužan tražiti suglasnost za prenamjenu prostora. Međutim, postoje propisani standardi za određene djelatnosti. Djelatnos se može obavljati ako to ne škodi ostalim suvlasnicima.
Ako se otvaranje kafića pokaže štetnim , možete zahtjevati zabranu djelatnosti (najprije opbraćanjem nadležnom tijelu koje je izdalo odobrenje a ako ne bude pozitivnog rezultata, sudskim putem).

Dino pita: Tko održava međukatne
konstrukcije između stanova.
Upravitelj zgrade traži da
saniramo donju i gornju
međukatnu konstrukciju,
Prostor ispod našeg stana
nema nikakvih potpornih
zidova ni stupova, da li mi
u potpunosti trebamo
podnositi sve toškove?

Pozdtrav (13.11.2014)

To se rješava sredsvima zajedničke pričuve. Međukatna konstrukcija je zajednički dio zgade.

Ivana pita: Vlasnik sam prizemnog stana sa
vrtom u manjoj stambenoj
zgradi. Prilikom kupnje stana
povrsina vrta (po koeficijentu
0.1) bila je ukljucena u
izracun udjela vlasnistva na
osnovu kojeg se obracunava
pricuva. Zanima me da li je to
ispravno. (13.11.2014)

Vrt nije predmet upravljanja i održavanja zgrada. itanje okućnice suvlasnici reguliraju posebnim odlukama. Ako su svi suglasni, može se i to uvesti u obvezu i sredstva mogu ići u pričuvu. U tom slučaju treba u međuvlasničkom ugovoru točno navesti za što se sredstva mogu koristiti.

Ernest pita: U nasoj zgradi postavljena je razvodna kutija Amis Telekoma tocno ispred nasih vrata. Nas pritom nije nitko nista pitao, predst. stanara samo je napisao obavijest da ce se postavljati sustav, a kad smo dosli s posla, nasli smo postavljenu kutiju, tocno na zidu prekoputa djecje sobe. Je li nas predst. st. bio duzan obavijestiti? Imamo li pravo dati ukloniti kutiju, npr. u prizemlje? Komu se obratiti da se izda pismeno dopustenje za premjestanje? Pr. st. tvrdi da nemamo nikakva prava. Hvala. (13.11.2014)

Svaki suvlasnik ima pravo na sve vrste telekomunikacijskih usluga. Po tom osnovu, operator ima pravo ulaska u zgrad (čl. 82 Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima). Međutim , postavljanje infrastrukture mora se izvesti na neškodljiv način za ostale suvlasnike.
To znači da nemate pravo zabrane postavljanja instalacija, ali imate pravo zahtjevati da se ista postavi na način koji vama neće škoditi.

 



140 godina liburnijskih voda

140 godina liburnijskih voda

140 godina vodoopskrbe i 120 godina odvodnje liburnijske rivijere.

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoiša i energetskoj učinkovitosti

22.rujna 2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj pod pokrovit
Toplinska energija u zgradama vječiti problem!

Toplinska energija u zgradama vječiti problem!

Pravilnik o načinu raspodjele i obračunu troškova za isporučenu toplinsku energiju.

Zaključak ustavnog suda o Zakonu o energetskoj učinkovitosti

Koliko treba potpisa stanara za obnovu? Ustavni sud ukinuo apsurdno i neprovedivo pravilo
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

INICIJATIVA ZA DONOŠENJE STAMBENOG ZAKONA I IZMJENE U ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM STVARNIM PRAVIMA.Objavljeno na ovom portalu 2009.g.

Udruga stanara i Hrvatsko pravničko društvo Rijeka pokrenuli su inicijativu za donošenje Zakona o stanovanju i promjene u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. MOLIMO DA PROČITATE DO KRAJA I

NUŽNE PROMJENE POSTOJEĆIH PROPISA

Više godina pokušavamo ukazati na nužnost promjena u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Uredbi o održavanju zgrada i donošenja Zakona o stanovanju.

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više