Teo pita: Poštovani
Kako je moguče da društvo RI-stan
bez suglasnosti svih vlasnika
stanova-potpisa , samovoljno donosi
odluku o plačanju vode po članovima.
I po kojem zakonu bez suglasnosti za
podjelu po članovima uvečanu
potrošnju (puknuće cijevi) djeli po
članovima , a ne po vlasnicima. (30.11.2013)

Vi kao suvlasnici u zgradi možete na zakonit način donijeti odluku po kojoj se gubitci nastali usljed kvarova na zajedničkim instalacijama podmiruje sredsvima pričuve. Radi se o posljedicama štetnog događaja gdje nema odgovornosti suvlasnika. Ako takvu odluku nemate, RI stan mora rasporediti potrošnju sukladno pravilu da se prekomjerna potrošnja dijeli sukladno udjelu u ukupnoj potrošnji.

Predlažemo da donesete Odluku koju ćete dostaviti u RI stan i oni će postupiti po istoj. Odluka je valjana ako je donesena uz suglasnost natpolovične većine suvlasnika po udjelu u vlasništvu te ista ovjerena od strane predstavnika suvlasnika

Hrvoje pita: U zgradi od 4 stana..2 su u vlasništvu AUDI-a i dva privatna..AUDIO duguje pričuvu cca 10000 kn..ni AUDIO ni drugi vlasnik se nisu očitovali niti žele potpisati suglasnost za hitne i nužne radove opasne po život i zdravlje ljudi..Curenje ravnog krova po električnim instalacijama, te plijesanj i gljivice po stanu..Kako mogu ostaviti svoja prava?Jer Stan mi propada i imam malo dijete od godinu dana. (29.11.2013)

Bez obzira što nema ugovora o uzajamnom odnosima, svoja prava možete ostvariti u sudskom postupku. Sud može donijeti riješenje kojim se svi suvlasnici obvezuju na osiguranje sredstava za održavanje zajedničkih dijelova. Tužbi bi sud trebao uvažiti kao hitan slučaj koji ne trpi odlaganje jer su ugroženi ljudski životi i imovina.
Sa stanjem građevine upoznajte i građevinsku inspekciju.

Antonija pita: Gdje se mogu obratiti za pomoć. U 6mj. smo ugradili razdjelnike firme Brunata. Prvi račun u 10.mj je došao 120 % veći nego u istom mj. 2012. na sve pokušaje rješavanja problema Brunata vrlo nekorektno i bezorazno upućuje da smo sami krivi? (28.11.2013)

Nažalost, vaš slučaj nije usamljen. Umnogim zgradam je došlo do problema. Neki se vezuju za neprilagođenu infrastrukturu, a neki za ponašanje korisnika. Činjenica je da je Brunata bila dužna upoznati sve krajnje korisnike sa karakteristikama sustava i onim detaljima koje suvlasnici moraju riuješiti da bi isti sustav funkcionirao.
U dosta zgrada je potrebno zamjeniti klasične pumpe novim odgovarjućim. Klasične pumpe tjeraju vodu sa konstatnim pritiskom i dolazi do brže cirkulacije i probijanja pojedinih regulacionih ventila.
Vaš upravitelj bi trebao znati za ove detalje i prema tome poduzeti mjere da suvlasnici osiguraju sredstva za prilagodbu sustava.

Što se tiče odgovornosti "Brunate" posavjetujte se sa Udrugom potrošača.

Josip pita: Postovani,

U ponedjeljak 11.11.2013, za vrijeme
olujnog nevremena palo mi je drvo na
auto ispred zgrade i napravilo
znacajniju stetu. Drvo je bilo suho i
trebalo je biti sanirano jos prije.
Zgrada je u vlasnistvu Holdinga.

Mozete li mi savjetovati kome se
obratiti za neku naknadu stete i na koji
nacin pristupiti tome? (28.11.2013)

Postavite pitanje tvrtki koja održava zelene površine. Može postojati odgovornost, ali se ona ne može vidjeti za naše pozicije. Posavjetujte se sa odvjetnikom.

Paula pita: Prije par tjedana smo odlučili
promjeniti tele. operatera,
Kad je došao gosp. iz amisa da
mi prikopca, utvrdilo se da se
ne mogu prebaciti jer je tele.
žica negdje u zgradi ili u
nečijem stanu
precvikana/prerezana (nema
linije/kontakta) gosp. je
rekao da ce poslati tehnicara
koji će ić od stana do stana i
ispitati gdje je kvar... Gosp.
tehnicar je došo i našao kvar
ŽICA JE PREKUNUTA IZMEĐU
PRIZEMNOG KATA I HP ORMARIĆA
Gosp. teh. je to popravio
Pitanje:Dali se teh. placa iz
pricuve 350-1000kn (27.11.2013)

Da, takav posao spada u redovno održavanje. Telekomunikacijska infrastruktura od priključka na javnu mrežu do priključnog mjesta u stanu je zajednička.

Branko pita: Poštovani.

Zgrada ima 128 stanova. Njih 48 je uvelo brojila za vodu na daljinsko
očitavanje. Ugrađena i brojila u prostorijama za zajedničko korištenje
kupljeni iz sredstava pričuve. Budući da je za takvo očitavanje potreban
i odašiljač isti je kupljen i instaliran iz sredstava pričuve.Da li se
kupnja i instaliranje istog može platiti iz pričuve. Budući da namjeravam
uvesti kontrolno brojilo za vodu ali bez daljinskog očitavanja mora li
predstavnik stanara prihvatiti moje očitanje stanja. (27.11.2013)

Troškovi ugradnje vodomjera i ostale opreme nisu smjeli plaćati sredsvima pričuve. Da bi se to moglo učiniti, bilo je potrebno da se ugrade vodomjeri-razdjelnici u sve stanove uz suglasnost svih suvlasnika.
Predsatavnik mora prihvatiti i vaše očitanje uz uvjet da ugradite ispravan vodomjer-razdjelnik.

sveti pita: Zgrada ima X katova.Moj stan je na IX katu i iz pričuve su postavljene nadstrešnice na svim stanovima IX i X kata. za koje je došlo rješenje o rušenje rekonstr. Zakonom o legalizaciji,zgrada je podnijela zahtijev bez arhitektonskog snimka,iz razloga što nismo sigurni o načinu financiranja.
PITANJE:
Da li se ovaj dio legalizacije financira iz pričuve?
Ako da,da li je potrebna suglasnost suvl. i koliko,s obzirom da se rekonstr.radila bez sugl.suvl.i iz pričuve.
hvala (27.11.2013)

Ako se readi potrebama svih suvlasnika , može se rijeđavati sredstvima pričuve uz 100% suglasnost. Ako je to samo u intresu poednica, oni su nositelju zatjeva i trebaju sve provjeriti u nadležnom uredu za urbanizam.

Dalibor pita: Zgrada ima plinsku instalaciju za plin koja se ne koristi ali stanari žele napraviti novu instalaciju za novi zemni plin. Dali bi se radilo o zamjeni instalacije pa bi u skladu s čl. 6 Uredbe o održavanju zgrada bila dovoljna suglasnost većine stanara ili se radi o poboljšici pa bi trebala suglasnost svih stanara. (27.11.2013)

Ako se radi o nužnoj zamjni zbog vrste energenta jer se ne može drugačije, ide na trošak sredstava pričuve i tretira se kao redovito održavanje.



Marijo pita: Poštovanje,

Zgrada u originalnom projektu
ima passage na sredini zgrade.
Prije 10-15 g. vlasnik
poslovnog prostora kraj kojeg
se nalazi passage je pripojio
isti svom poslovnom prostoru i
zatvorio ga.Naš predstavnik
tvrdi kako je passage javno
prom. površina dok nas par
ostalih suvl. tvrdimo kako se
radi o zajedničkoj imovini
svih suvlasnika i kako bi nam
vlasnik poslovnog prostora
morao plaćati najam za
korištenje passage-a.Imate li
savjet u kojem smjeru
pokrenuti proces u interesu
suvlasnika (26.11.2013)

Passage? Imate li hrvatsku riječ za taj pojam da ne idemo prelistavati riječnik stranih riječi!

ivan pita: Stanovi u prizemlju imaju
pripadajuci vrt i tako je
uneseno u vlasnicki list. Da li
i taj vrt ulazi u kvadraturu za
obracun pricuve /sa npr. manjim
koeficijentom/ ? (26.11.2013)

Ne.

damir pita: Kako si pomoći ako Vam susjedi konstantno stvaraju buku.Konstantno lupaju,razvlače teške predmete i tako svaki dan. Policija dođe, opomene ih i poslije opet po starom. (25.11.2013)

Potražite odgoivor u mešu prethodnim pitanjima. Možete porenuti privatnu tužbu protiv susjeda rpred redovnom sudom.

ivan pita: Ako iznos pricuve od 1,53 kn/m2
pokriva i trosak cistacice i
elektricne energije, da li je
potrebno povecavati pricuvu? (25.11.2013)

Trošak čistačice ne nije u redovnim poslovima upravljanja i održavanja zgrade.

Ljiljana pita: Vlasnici smo jednog od 4 stana u zgradi. Ako želim kategorizirati svoj stan u svrhu iznajmljivanja trebam li suglasnost ostalih vlasnika? (25.11.2013)

Ne.

Žarko pita: Nejasno mi je kako novi Zakon o toplinskoj energiji RH regulira odvajanje pojedinih suvlasnika iz sustava centralnog grijanja kad je ono u vlastitoj režiji suvlasnika-samostalna kotlovnica kojom upravlja upravitelj, a ne komercijalna ustanova (npr. gradska toplana). gradska .Molim hitan komentar, jer na taj način pojedinci pokušavaju izbjeći udio u investiciji zamjene dotrajale kotlovnice novom. To ulaganje je isto održavanje,makar investicijsko održavanje veće vrijednsti. (25.11.2013)

I u slučaju kotlovnice u vlasništvu suvlasničke zajednice vrijede ista pravila za isključenje iz sustava kao i za ostale. To znači da mora ispuniti sve zakonske uvjete (čl.45. ZOTE) i ako to ne poštuje odgovoran je po čl.50 ZOTE.
Ako se takav suvlasnik želi vtatiti u sustav , dužan je uplatiti idealni dio troškova koji su u međuvremenu nastali a odnose se na investicijske zahvate.

Maki pita: Poštovani,
Kako uopće znati je li izvršeno povezivanje KPU sa ZK,obzirom da smo svi suvlasnici uknjiženi u kuću-zgradu od 8 stanova koja nije etažirana,i zemljište od 13oom2
Suvlasnički udjeli su iskazani kao primjerice 58/430 i td. Što to konkretno znači?
Suradnja sa djelatnicima u ZK sudu je katastrofalna -nemoguća, kriju i prikrivaju isprave i dokumentaciju vezanu za cjelokupnu nekretninu kao zmija noge.
DORH bi se trebalo pozabaviti našom zgradom, ali i oni sve zataškavaju i prikrivaju (25.11.2013)

Ako postoji dokument kojim se dokazueje povezivanje, nebi vas trebalo posebno zamarati ostala pitanja. Vi imate vlasnički list i to vam je dovoljno za ispunjavanje svih prava i obveza.

Marina pita: Poštovani interesira me pošto imam stan u zgradi koja ima 16 katova i od cca 100 stanova velika većina stanara uz stan imaju i pripadajuću šupu neki u podrumu zgrade a neki na istom katu. Kako sam ja nasljedila sada taj stan zanima me Vaš stručni savjet da li i ja imam pravo na šupu jel šupa ima dovoljno ali mi stanari kažu da je to bilo tko se prvi uselija u stan da je zauzima i šupu...(tako da neki imaju i po dvije šupe). Kome da se obratim i kako da saznam odgovor...Hvala unaprijed (24.11.2013)

Trebali bi vidjeti u ugovoru o otkupu stana dali se navodi i pipadajuća šupa. Ako ne provjerite dali to imaju ostali. Ako nema nitko, možete zahtjevati da vam se oslobodi idealna pripadajuća površina šupe. Ako ne bude volje između suvlasnika, svoje pravo možete ostavriti sudskim putem.

Adam pita: Ako je vlasnik stana u zgradi dobio potpise svih stanara da moze zatvoriti balkon i na njega prosiriti stan rusenjem zida izmedju balkona i unutrasnje prostorije dali mora imati i dozvolu ureda za prostorno uredjenje ili su potpisi svih stanara dovoljni?
Hvala i pozdrav. (24.11.2013)

Da, to je zakonska obveza.

Štef pita: Jedan od stanova u našoj
zgradi ima terasu, koja je u
posljednjih nekoliko godina
VIŠE puta bezuspješno
sanirana. Zadnja (kompletna)
sanacija izvršena je
,sredstvima pričuve, prije
četiri mjeseca. Oba stanara
uložila su znatna osobna
sredstva za dodatne radove
nakon toga. Jučer su u stanu
ispod terase, na stropu ponovo
uočeni tragovi curenja. S
obzirom na očitu neodgovornost
izvođača i nadzora
(upravitelj) te štetu koja će
novim zahvatom nastati
(uništavanje dodatnih radova),
kako da postupim0? (23.11.2013)

Vjerovatno se radi o propustima izvođača od kojeg se traži odgovornost i snošenje štetnih posljedica.

Anica pita:
Molimo za pomoć da li se
možemo i kome obratiti za
stručnu pomoć u Vašoj udruzi.? (23.11.2013)

Imate na anšem portalu broj mobitela i raspored za davanje savjeta i informacija.

Anica pita: Imamo preko 90% potpisa suvlasnika da otkažemo upravitelju, međutim u Ugovoru o kreditu je sebe zaštitio i jednim člankom
ugovorio da ukoliko mu otkažemo - da ćemo cjelokupni dugoročni kredit morati otplatiti odjednom.Zbog toga
su suvlasnici u nedoumici, neznamo štonam je činiti, a
on radi protuzakonito, zadržava uplaćene rate kredita
sklapa štetne ugovore i anekse ugovora i sl. (23.11.2013)

Vidi se da je vezano za prethodno pitanje, pa vas usmjeravamo na provjeru ukupne dokumentacije u kojoj se može pronaći nrešto što dokazuje da je upravitelj prešao granice ovlasti.

 



140 godina liburnijskih voda

140 godina liburnijskih voda

140 godina vodoopskrbe i 120 godina odvodnje liburnijske rivijere.

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoiša i energetskoj učinkovitosti

22.rujna 2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj pod pokrovit
Toplinska energija u zgradama vječiti problem!

Toplinska energija u zgradama vječiti problem!

Pravilnik o načinu raspodjele i obračunu troškova za isporučenu toplinsku energiju.

Zaključak ustavnog suda o Zakonu o energetskoj učinkovitosti

Koliko treba potpisa stanara za obnovu? Ustavni sud ukinuo apsurdno i neprovedivo pravilo
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

INICIJATIVA ZA DONOŠENJE STAMBENOG ZAKONA I IZMJENE U ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM STVARNIM PRAVIMA.Objavljeno na ovom portalu 2009.g.

Udruga stanara i Hrvatsko pravničko društvo Rijeka pokrenuli su inicijativu za donošenje Zakona o stanovanju i promjene u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. MOLIMO DA PROČITATE DO KRAJA I

NUŽNE PROMJENE POSTOJEĆIH PROPISA

Više godina pokušavamo ukazati na nužnost promjena u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Uredbi o održavanju zgrada i donošenja Zakona o stanovanju.

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više