POTROŠAČKA PITANJA

12.3.2011

Zaštita potrošača od javnog je interesa i osnovna je stečevina civilizacijskog i demokratskog društva. Kao takva u funkciji je osiguranja kvalitete života svih građana. Potrošač je danas regulator razvoja gospodarstva i na taj način direktno utječe na poslovnu politiku gospodarstvenika, potiče konkurentnost i stvara poticajno okruženje na tržištu. Povjerenje potrošača od iznimne je važnosti. Pravo na siguran proizvod neprikosnoveno je pravo – to je pravo na zaštitu života i zdravlja.

Svjesna važnosti zaštite potrošača i zdravlja, Vlada Republike Hrvatske kontinuirano provodi niz aktivnosti vezane uz izgradnju sustava zaštite potrošača. Aktivnosti Vlade RH usmjerene su prvenstveno na stvaranje dobrog pravnog temelja za zaštitu potrošača, jačanje administrativne strukture za provođenje nadzora nad tržištem, povećanje razine znanja potrošača o njihovim pravima te na poticanje razvoja i rada udruga za zaštitu potrošača i njihovih savjetovališta.

Udruge potrošača građanima daju odgovore na sva ona pitanja koja se odnose na plaćanje roba i usluga izravno davateljima. 

 

U Republici Hrvatskoj stalno djeluju četiri savjetovališta:

Osječko savjetovalište za zaštitu potrošača:   potrosacos@gmail.com;  

Pulsko savjetovalište za zaštitu potrošača: istarskipotrosac@gmail.com

Splitsko savjetovalište za zaštitu potrošača:  info@potrosac-split.org;

Zagrebačko savjetovalište za zaštitu potrošača  potrosac@zg.t-com.hr: 

 

 

Vaše upite možete poslati  putem  linka:

  https://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp

 

Pitanja će biti usmjerena prema savjetovalištu  nadležnom za vaše područje.


 

 



Rubrika "Potrošačka pitanja" namijenjena je pružanju pomoći građanima i usmjeravanju pitanja prema udrugama potrošača.

Navodimo nekoliko područja kojima se Udruge potrošača bave:

-Izravno plaćanje roba i usluga trećim osobama
-Direktan obračun troškova potrošnje vode prema očitanju zakonitog mjerila
-Direktan obračun potrošnje struje na temelju očitanja zakonitog mjerila,
-Direktan obračun plina na temelju očitanja zakonitog mjerila


Postoji još niz pitanja kojima bi se udruge potrošača trebale baviti. Na primjer, često se prilikom održavanja infrastrukture suvlasnicima predočavaju računi o opremi, uređajima i drugim uporabnim sredstvima gdje je vidljivo da cijene i kvaliteta robe nisu sukladne propisanim uvjetima. I tu u svakom slučaju treba obavijestiti udruge potrošača.


Ako se postavi pitanje tko je dužan dostaviti prigovore kad je oštećena suvlasnička zajednica, odgovor je jasan! Predstavnik suvlasnika i upravitelj predstavljaju suvlasnike prema trećim osobama. To znači da svi suvlasnici pojedinačno ne moraju podnositi prijave za isti slučaj. Radi se o djelima u stjecaju kada je jednom radnjom oštećeno više subjekata.


Da biste jasnije mogli prepoznati svoja prava, upoznajte se s odredbama Zakona o zaštiti potrošača

 




NAJČITANIJE

ZAKON O UPRAVLJANJU I ODRŽAVANJU ZGRADA

Preko deset godina, ukazujemo na nedorečenost propisa kojima se regulira pitanje upravljanja i održavanje zgrada. Posljedice tog stanja vidljive su svakim danim sve više. Zgrade su u sve lošijem stan

Stan prodan na dradžbi zbog neplaćanja pričuve

Pravda je spora ali dostižna. Ipak se može stati na kraj onima koji ne plaćaju pričuvu i svoje stanove koriste na neprimjeren način za ostale suvlasnike.

Proizvodnja  PVC stolarije

Proizvodnja PVC stolarije

Premalo ljudi zna o PVC stolariji. Pozitivna i negativna iskustva investitora pred nas su stavili zadatak da odgovorimo na neka pitanja. Dugo nam je trebalo da na nas netko primi u proizvodne pogone.
Strategija

Strategija

Kao su se organizirali prosjaci na ulicama Brisela, može im zavidjeti i svaka dobro ustrojena društvena zajednica.
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


ZAKON O UPRAVLJANJU I ODRŽAVANJU ZGRADA

Preko deset godina, ukazujemo na nedorečenost propisa kojima se regulira pitanje upravljanja i održavanje zgrada. Posljedice tog stanja vidljive su svakim danim sve više. Zgrade su u sve lošijem stan
Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoliša i energetskoj učinkovitosti

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoliša i energetskoj učinkovitosti

Dana 22.09.2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj, pod pokrov

NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Za nastavak korištenja web stranice kliknite na "Slažem se", čime se slažete sa korištenjem kolačića. Slažem se