1. Zašto nam treba Zakon o upravljanju i održavanju stambenih zgrada - prijedlozi i mišljenja, Informatora, br. 6489, str. 10.
10.1.2023
Danas najveći broj članica EU ima zadovoljavajuće uređenu problematiku stanovanja. U nekima je pravo na stanovanje ustavna kategorija (exempli causa, Belgija, Slovenija, Španjolska, Grčka) ili je regulirano odgovarajućim zakonima (exempli causa, Francuska, Danska, Velika Britanija, Njemačka). Ipak zajedničko svim stambenim politikama je razumjevanije stanovanja ne samo kao „krova nad glavom", nego kao civilizacijskog standarda. Ipak pitanje stambene politike za ovaj opseg rada je suviše kompleksna, temporalno i prostorno političko-ekonomski i institucionalno senzibilna tema, te bi onemogućila davanje konačnih ili određenijih odgovora na postavljena pitanja. Međutim jedan dio problematike adekvatne stambene politike je i pitanje koje je u većini država uređeno zakonima o stanovanju i održavanju stambenih zgrada. Dakle, kako jedan od ključnih problema pozitivne regulative stanovanja predstavlja i nedostatan ili prevladan zakonski okvir koji bi regulirao stanovanje i održavanje stambenih zgrada, ovdje se zalažemo za donošenje posebnog Zakona o upravljanju i održavanju stambenih zgrada. Cjelovita ocjena/analiza uspješnosti bilo kojih promjena, pa tako i promjena koje bi trebale nastupiti donošenjem Zakona o stanovanju i održavanju stambenih zgrada, zahtijeva usporedbu postignutog s dvjema referentnim točkama. Prva (I) je zatečeno, a druga (II) ciljno stanje, odnosno ono koje bi trebalo biti namjeravani rezultat donošenja i primjene navedenog propisa.