POTROŠAČKA PITANJA

12.3.2011

Zaštita potrošača od javnog je interesa i osnovna je stečevina civilizacijskog i demokratskog društva. Kao takva u funkciji je osiguranja kvalitete života svih građana. Potrošač je danas regulator razvoja gospodarstva i na taj način direktno utječe na poslovnu politiku gospodarstvenika, potiče konkurentnost i stvara poticajno okruženje na tržištu. Povjerenje potrošača od iznimne je važnosti. Pravo na siguran proizvod neprikosnoveno je pravo – to je pravo na zaštitu života i zdravlja.

Svjesna važnosti zaštite potrošača i zdravlja, Vlada Republike Hrvatske kontinuirano provodi niz aktivnosti vezane uz izgradnju sustava zaštite potrošača. Aktivnosti Vlade RH usmjerene su prvenstveno na stvaranje dobrog pravnog temelja za zaštitu potrošača, jačanje administrativne strukture za provođenje nadzora nad tržištem, povećanje razine znanja potrošača o njihovim pravima te na poticanje razvoja i rada udruga za zaštitu potrošača i njihovih savjetovališta.

Udruge potrošača građanima daju odgovore na sva ona pitanja koja se odnose na plaćanje roba i usluga izravno davateljima. 

 

U Republici Hrvatskoj stalno djeluju četiri savjetovališta:

Osječko savjetovalište za zaštitu potrošača:   potrosacos@gmail.com;  

Pulsko savjetovalište za zaštitu potrošača: istarskipotrosac@gmail.com

Splitsko savjetovalište za zaštitu potrošača:  info@potrosac-split.org;

Zagrebačko savjetovalište za zaštitu potrošača  potrosac@zg.t-com.hr: 

 

 

Vaše upite možete poslati  putem  linka:

  https://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp

 

Pitanja će biti usmjerena prema savjetovalištu  nadležnom za vaše područje.


 

 



Rubrika "Potrošačka pitanja" namijenjena je pružanju pomoći građanima i usmjeravanju pitanja prema udrugama potrošača.

Navodimo nekoliko područja kojima se Udruge potrošača bave:

-Izravno plaćanje roba i usluga trećim osobama
-Direktan obračun troškova potrošnje vode prema očitanju zakonitog mjerila
-Direktan obračun potrošnje struje na temelju očitanja zakonitog mjerila,
-Direktan obračun plina na temelju očitanja zakonitog mjerila


Postoji još niz pitanja kojima bi se udruge potrošača trebale baviti. Na primjer, često se prilikom održavanja infrastrukture suvlasnicima predočavaju računi o opremi, uređajima i drugim uporabnim sredstvima gdje je vidljivo da cijene i kvaliteta robe nisu sukladne propisanim uvjetima. I tu u svakom slučaju treba obavijestiti udruge potrošača.


Ako se postavi pitanje tko je dužan dostaviti prigovore kad je oštećena suvlasnička zajednica, odgovor je jasan! Predstavnik suvlasnika i upravitelj predstavljaju suvlasnike prema trećim osobama. To znači da svi suvlasnici pojedinačno ne moraju podnositi prijave za isti slučaj. Radi se o djelima u stjecaju kada je jednom radnjom oštećeno više subjekata.


Da biste jasnije mogli prepoznati svoja prava, upoznajte se s odredbama Zakona o zaštiti potrošača

 




NAJČITANIJE

Zakon o upravljanju i održavanju zgrada - javna rasprava!

Zakon o upravljanju i održavanju zgrada - javna rasprava!

Još 2008 godine Hrvatska udruga stanara je pokrenula inicijativu za donošenje Zakona o upravljanju i održavanju zgrada. Konačno je otvorena i javna rasprava!
Kako se zaštititi od požara dimovodnih kanala?

Kako se zaštititi od požara dimovodnih kanala?

Nekoliko informacija i savjeta za sigurno korištenje peći na čvrsta goriva

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoiša i energetskoj učinkovitosti

22.rujna 2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj pod pokrovit
Strategija

Strategija

Kao su se organizirali prosjaci na ulicama Brisela, može im zavidjeti i svaka dobro ustrojena društvena zajednica.

Zaključak ustavnog suda o Zakonu o energetskoj učinkovitosti

Koliko treba potpisa stanara za obnovu? Ustavni sud ukinuo apsurdno i neprovedivo pravilo

Pitanja i odgovori

I dalje se učestalo ponavljaju ista ili slična pitanja.Molimo da u već objavljenima potražite odgovor na vaše pitanje jer ne stižemo na sva pravodobno odgovoriti
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

INICIJATIVA ZA DONOŠENJE STAMBENOG ZAKONA I IZMJENE U ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM STVARNIM PRAVIMA.Objavljeno na ovom portalu 2009.g.

Udruga stanara i Hrvatsko pravničko društvo Rijeka pokrenuli su inicijativu za donošenje Zakona o stanovanju i promjene u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. MOLIMO DA PROČITATE DO KRAJA I

NUŽNE PROMJENE POSTOJEĆIH PROPISA

Više godina pokušavamo ukazati na nužnost promjena u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Uredbi o održavanju zgrada i donošenja Zakona o stanovanju.

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više